سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجر

کاش می شد تا به آسمان پر کشید .
نظر

در این نوشتار به بررسی نظر آیت الله خویی(ره) در مورد اسماعیل بن جعفر پرداخته و دیدگاه ایشان را مورد بررسی قرار می دهیم.

در ابتدا نگاه کشی و نیز شیخ طوسی در مورد ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.                         

نظر کشی (ره)

  کشی در دو مورد روایاتی را در مورد اسماعیل که نخست آن مدح اسماعیل بوده و دیگری روایتی است که در ذم اسماعیل وارده شده است ولیکن مرحوم آیت الله خویی مخاطب روایت دوم را اسماعیل بن جعفر نمی داند. در مورد نخست بیان می دارد: ادامه مطلب...

نظر

سؤالات درس دانش خانواده و جمعیت

1)        دو دسته نیازهای اساسی انسان را نام برده و آنها را مختصری شرح دهید . (ص 20)

2)       چهار مورد از آسیب های روابط آزاد با جنس مخالف را در قبل از ازدواج نام ببرید. (ص 21-22)

3)       ظهور تنش های روانی یکی از آسیب های روابط قبل از ازدواج است، آن را توضیح دهید . (ص 24)

4)       چهار مورد از پیامدهای ناگوار دوستی با جنس مخالف را از دیدگاه روانشناسان غربی بیان دارید . (ص 27)

5)       چند مورد از کارکردهای ازدواج را بیان دارید. (ص 41-42)

6)       مهمترین معیارهای همسرگزینی چیست؟ چهار مورد نام ببرید. (ص 44-45)

7)       راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج چیست ؟ سه مورد را نام ببرید. (ص 46)

8)       مسائل اقتصادی یکی از موانع ازدواج است ، راه برون رفت از این مشکل چیست؟ (ص 51)

9)       به چند باور نادرست در زمینه ازدواج اشاره کنید. (ص 55)

10)   اصل مکمل بودن در اصول ناظر بر روابط اعضای خانواده را توضیح دهید. ( ص 68)

11)   مهریه در مرد چه تأثیر روان شناختی ای دارد، توضیح دهید . (ص 80)

12)   گذشت از خطای همسر یکی از حقوق مشترک زوجین است، آن را توضیح دهید. (ص 85)

13)   سه مورد از حقوق و مسئولیتهای اختصاصی مردان را بیان دارید. (ص 89)

14)   همدلی یکی از عوامل استحکام خانواده است، آن را توضیح دهید. (ص 105-106)

15)   چهار مورد از مهارت های تحکیم خانواده را بیان دارید. (ص 113)

16)   فرزندآوری برای همسران چه آثار مثبتی دارد، چند مورد را بیان دارید. (ص 124)

17)   انحرافات شناختی یکی از عوامل تضعیف خانواده است، آن را توضیح دهید. (ص 143)

18)   ارتباط کلامی نامناسب چگونه موجب تضعیف خانواده است، توضیح دهید. (ص 148)

19)   چهار عامل طلاق در ایران را نام برده و توضیح دهید. (ص 166)

 

20)   چهار مورد از راه کارهای کاهش طلاق را نام ببرید. (ص 169)


نظر

سؤالات درس آیین زندگی

1)        معنای اصطلاحی اخلاق چیست؟ (ص 25)

2)       اخلاق کاربردی چیست، مقداری در مورد آن توضیح دهید. (ص 28)

3)       موانع دست یابی به علم حقیقی کدام است؟ (چهار مورد نام ببرید) (ص 39)

4)       یکی از موانع دست یابی به علم حقیقی تقلید کورکورانه است ، آن را شرح دهید. ( ص 40-41)

5)       از آداب اخلاقی آموختن ، داشتن انگیزه الهی است ، آن را توضیح دهید. (ص 46)

6)       از آداب اخلاقی آموختن ، خوب گوش دادن است ، آن را توضیح دهید. (ص 51)

7)       یکی از فضایل اخلاقی در پژوهش ، تصحیح انگیزه و نیت است ، توضیح دهید. (ص 64-65)

8)       یکی از فضایل اخلاقی در پژوهش ، شهامت در پژوهش است، توضیح دهید. (ص 67-68)

9)       یکی از فضایل اخلاقی در پژوهش ، حقیقت جویی در پژوهش است، توضیح دهید. (ص 69-70)

10)   چهار آسیب اخلاق پژوهی نادرست را نام ببرید. (ص 72-74)

11)   شتاب زدگی یکی ازآثار پژوهش نادرست است ، آن را توضیح دهید. (ص 73)

12)   انتحال یکی ازآثار پژوهش نادرست است ، آن را توضیح دهید. (ص 74-75)

13)   نقد به چه معناست؟ (ص 83)

14)   چهار مورد از شرایط نقد را نام ببرید. (ص 87)

15)   کنار نهادن حب و بغض در نقد به چه معناست؟ (ص 88)

16)   پرهیز از برچسب زدن در نقد به چه معناست؟ (ص 92)

17)   کار چه نقشی در تربیت و بهداشت روان دارد ، توضیح دهید. (ص 106)

18)   انواع معاشرت را نام ببرید. (ص 119)

19)   معیارهای معاشرت با دیگران چیست؟ توضیح دهید. (ص 121)

20)   سه شرط از مهمترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر را بیان دارید. (134)

 

21)   مراتب امر به معروف و نهی از منکر چیست ، آنها را توضیح دهید. (ص 136)


نظر

عرض پوزش 

برخی از دوستان به اشتباه از نوشته های بنده برداشت هایی رو کرده اند که دل دوستان را آزرده است که من از باب احترام به دوستان دو نکته رو عرض می کنم : 

1) در مورد سخن آقای حسین پور، برخی از دوستان بیان داشته اند که لفظ شما به گونه ایست که برداشت می شود آقای حسین پور این حرف رو زده است و از اجرای این دوره  از ابتدا ترس داشته اند . من طبق صحبتی که با این بزرگوار داشتم ایشان این مطلب را تکذیب کردند و بنده اشتباه برداشت کرده ام. که من از این بزرگوار عذرخواهی می کنم.

2) در مورد متصدیان امر باز تاکید می کنم این مطلب ارتباطی با دارالحدیث ندارد و بنده متصدیان این امر و این نحوه اجرا را دارالحدیث نمی دانم . دارالحدیث دانشگاهی است که محوریت کار علمی و پژوهشی آن قرآن و سخنان اهل بیت (علیهم السلام) است و بنده خود را ریز خوار سفره علمی این دانشگاه می دانم .

اگر در مطلب نوشته شده توسط بنده دوستان برداشت کرده اند که متصدی این دوره ها دارالحدیث است، من این اشتباه رو تصحیح می کنم . من متصدی دوره رو مهارت کده می دانم که در اصل ایشان باید در مورد درآمدهای آن پاسخگو بوده و ربطی به دارالحدیث ندارد . 

همانگونه که مسئول برگزار کننده دارالحدیث برای بنده بیان داشتند ( که من عذرخواهی می کنم این رو علنی میگویم) دارالحدیث ذره ای از هزینه ها رو برای خود دریافت نکرده است و به علت اینکه این یک کار قرآنی محسوب می شده است فضارو برای این جریان آماده کرده اند و در این مورد ذی نفع نمی باشند. 

باز از همه بزرگواران و دوستان بالاخص برادر خوبم حجت الاسلام و المسلمین حسین پور که ممکن است برداشت های دیگران موجب دل آزردگی ایشان شده است عذرخواهی می کنم.چرا که انتقاد بنده به مسایل دیگری است و منتظر پاسخگویی مهارتکده و شخص آقای فراهانی هستم . 


نظر

امروز خدمت آقای حسین پور بودم در مورد پست بنده که چند وقت پیش در سایت در نقد متاردینگ در وبلاگ آورده بودند بیان داشتند که بنده نگفته ام که از اجرای این طرح ترس دارم و من گفتم باشه مطلب شما رو در وبلاگ میذارم و اینکه شما از ابتدای برگزاری این طرح ترسی نداشتید و بنده ممکن است اشتباه برداشت کرده ام و در این مورد به خاطر احترامی که برای شما قایل هستم این مطلب رو در وبلاگ میذارم. 

دومین مطلبی که بود این بزرگوار نوشته من رو به دارالحدیث گرفته بودند و گویی من دارم دارالحدیث رو نقد می کنم و نماینده جریانی هستم. اولا همه دوستان می دانند بنده مستقل هستم و وابسته به جریانی نیستم و اگر هم نقدی دارم به آقای فراهانی به اجرای این دوره و این نحو اجرا و نیز برخی موارد دیگر دارم و این خطاست که شخصی فکر کند انتقاداتی که بنده دارم به دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث برمی گردد و من بخواهم این دانشگاهی که خودم از آن هستم رو منتسب به مشکل مالی کنم. 

تنها اشکال بنده به این دانشگاه که به فرموده دوستان فقط سالن کرایه داده اند این هست که چرا باید دارالحدیث طرحی رو تبلیغ کند که هنوز این طرح جواب نداده و ابهامات بسیاری در آن هست و...

سومین مطلبی که لازم است که بیان دارم این هست که مسئولین دارالحدیث بیان داشتند که از این طرح هیچ مبلغی عاید این موسسه و دانشگاه نمی شود که خود این بزرگواران در این مورد اطلاعاتی رو خواهند داد ولی مطلبی که من لازم است با توجه به نوشته هایم بگویم این هست که منظور از متصدیان برگزاری این دوره دارالحدیث نیست بلکه خود مهارتکده هست که خوب است زودتر در مورد مسایل مالی جواب بدهد تا ادعاهای کمک به امور خیریه اثبات شود . 

 

 

اما سخنی برای مدیرپارسی بلاگ 

( اگر این پست حذف بشود بنده آن را در سایت گذاشته ام و در بلاگفا هم می گذارم، پس چه بهتر این مطلب حذف نشود)

امروز ظهر این پیام برای بنده آمد: سید محمدرضا فخری 

سلام
کاربر گرامی
مطالبی در وبلاگ شما اشاره به اشخاص حقیقی و ایراد نسبتها / اتهاماتی به آنها دارد که صرفنظر از صحت و سقم، مغایر قوانین سایت است و نزد ما نسبت به آنها شکایت شده است.
لطفا در اسرع وقت نسبت به حذف تمامی موارد مغایرت اقدام فرمایید تا مجبور به اقدامات بعدی نباشیم.


سخنی با مدیریت پارسی بلاگ دارم و آن این است که بنده انتقاداتی رو به جریانی دارم که باید این انتقاد رو می گفتم و بحث شخصیت حقیقی مطرح نیست به اونگونه ای که خلاف قوانین پارسی بلاگ باشه . 
نذارید احساس کنم که همان حرفهایی که در مورد پارسی بلاگ می زنند درست هست که در این سایت نمی شود آزاد سخن گفت(نه دروغ) و نیز سایت های دیگر هم بهتر خدمات می دهند و هم مانع از حرفهای درست و انتقادات درست شما نمی شوند . 
نگذارید فکر کنم که روابط باعث بستن و حذف مطلب شده است نه ضوابط. 
پس مدیریت پارسی بلاگ حفظ آبرو کن 

نظر

با سلام خدمت همه دوستان عزیزم

این پست رو به اصرار دوستان و اساتید خودم در وبلاگ و نیز سایت گذاشتم.

این نوشته برای خیلی ا زدوستان ارزشمند هست، بحث تعریف نیست که چون بنده این ها رو نوشتم ؛ نخیر . بلکه ارزشمندی اون به خاطر شناختن چهره ای است که امروزه خود را داعیه دار یک طرح نو می دانند و وقتی با شبهاتی روبرو می شوند و سخنی در مقام پاسخگویی ندارند اقدام به فرستادن این دست پیامک ها جهت ارعاب و ترساندن دیگران دارند و هنگامی که به ایشون اشکال گرفته می شود که این کار شما تهدید نیست بیان می دارند که شما با اصطلاحات حقوقی آشنایی ندارید که احساس می کنم ایشون کلام محاوره ای را نمی دانند و به عرف نیز آگاهی ندارند .

دوستان و اساتیدم فرمودند این پیام ها رو در سایت بذارید و متن آن را در گوشی نیز نگه دارید تا برای کسانی که بعدها سخنی دارند و برخی از صحبت ها رو قبول ندارند به عنوان سند بماند.

 دیروز ظهر بود که در کلاس درس و در هنگام  گوش دادن به درس های استادم بودم، که این پیامک از سوی استاد دوره های به اصطلاح متاریدینگ به دست بنده رسید با همین غلط های املایی که نشان از نداشتن تعادل روحی و داشتن اضطراب در نویسنده آن بود.

(متن پیام ها در گوشی بنده هست و دستی هم در این پیامها برای گذاشتن در این صفحه انجام نداده ام و به همراه غلط های دیکته آن قرار داده ام)

url

ادامه مطلب...