سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجر

کاش می شد تا به آسمان پر کشید .
نظر

ماه رمضان ، تجربه ای دیگر

تو ماه رمضان خوبه برخی از چیزهایی که تجربه نکردیم رو تجربه کنیم چرا که تو این ماه به خاطر دور بودن از گناهان ریز و درشت زمینه انجم بسیاری از این تجربه ها مهیا می شه . بعضی از این تجربه را خود اهل بیت در این ماه سفارش کردند مثل انس با قرآن برای کسانی که یازده ماه از قرآن دور بودند . نتیجه این تجربه کردن در 30 روز این میشه که قرآن بعد از ماه رمضان در زندگی جا باز می کند و نقش هدایتگری را ایفا می کند .

یکی دیگر از تجربیاتی که خوب است در این ماه انجام بشه انس با نماز شب هست که در هر وقت دیگر بخواهیم این امر را شروع کنیم و تجربه کنیم به راحتی انجام این امر در ماه رمضان نیست . نمی خواد به مفصلی نماز شب خوندن بزرگان باشه ، به نظر من تا همین حدی باشه که وقتی کسی رد میشه بگه داره نماز شب می خونه ؛ حالا چه جوری دیگه ابتکارمی خواد .

یکی دیگر از کارهایی که میشه در این ماه انجام داد و در ماه های دیگر به راحتی میسر نیست ، شناخت بعدهای شیطانی نفس خودمونه . در این ماه که دست شیطان بسته است ، خدای متعال من واقعی من رو به من نشون میده . یعنی تمام نقاط ضعفی که در من هست که مرا به سمت گناه می کشونه در این ماه مشخصه . یعنی اگر در این ماه که دست شیطون بسته شده و باز من گناه می کنم ، مشخص این دود از کنده خودم است و باید آن را اصلاح کنم . خوبه در این ماه در جلوی دیدگان نفس خویش قرار بگیریم و خودمان را با خود واقعی مان مقایسه کنیم . ببینیم در کدام گناه سررشته داریم و علت انجام این گناه چیست و باید چگ.نه آن را اصلاح کنیم که اگر در این ماه این مطلب اصلاح نشه در ماه های دیگر که شکم پر از تمایلات دنیوی است این امر میسر نخواهد شد .

رفیقانه بود

مناجات شبانه