سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجر

کاش می شد تا به آسمان پر کشید .

 

  1. رمضان الکریم
  2. در روی کارت دعوت همیشه 5 چیز رو ثبت می کنند : نام میزبان ، نام مهمان ، آدرس مهمانی ، نوع خورد و خوراک ، وقت مهمانی و علت مهمانی
  3. خدای متعال در این چند آیه از سوره بقره در مورد این مطلب بیاناتی را فرموده است :
  4. یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلىَ الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ(183)

    أَیَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن کاَنَ مِنکُم مَّرِیضًا أَوْ عَلىَ‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ وَ عَلىَ الَّذِینَ یُطِیقُونَهُ فِدْیَةٌ طَعَامُ مِسْکِینٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَیرًْا فَهُوَ خَیرٌْ لَّهُ وَ أَن تَصُومُواْ خَیرٌْ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ(184)

    شهَْرُ رَمَضَانَ الَّذِى أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْءَانُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى‏ وَ الْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنکُمُ الشهَّْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَن کَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلىَ‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَ لِتُکْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَ لِتُکَبرُِّواْ اللَّهَ عَلىَ‏ مَا هَدَئکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ(185)

     

    نام میزبان خدای متعالی است که در آیه همین سوره خود را به خوبی معرفی می کند و در آیه 185 هم درخواست های خود را باز با معرفی خود بیان می دارد . نام مهمان را مومنی در طول تاریخ می داند و این رشته ایمان را مدت دار می داند . آدرس مهمانی در ماهی است که قرآن نازل شده است و خورد و خوراک در این ماه را صیام می داند ، وقت مهمانی در ماه رمضانی است که درآن قرآن با همه خوبی هایش نازل شده است و علت مهمانی هم رسیدن به تقوای مهمان است .

     

    ماه رمضان آمد